O meni

Volim plavu boju i akustične obrade pesama. Lepršave haljine. Šum talasa. Čistu posteljinu. Kapi kiše. Nisam fan boranije ni ljudi koji boraniju zovu buranija. Ogovaranja. Nepristojnosti. Vrućine. Vrata koja se zaglavljuju.

Znam da oči mogu da se smeju i da prava osoba nikada ne prestaje da voli. Da prozori služe da bi ljubav živela. Mislim da su stvari u životu sive i da se terase ukrašavaju jer je romantičnoj priči potreban pristojan pejzaž.

недеља, 2. август 2015.

Fras brbljive savesti


„Znaš“, ozbiljnog glasa kaže meni doterana plavokosa, „on mene nikada nije varao.“ Negde između belog pogleda tamnookog crnčeta i vatrenih misli kojima bih zapalila čitavo selo ove ucveljene dame, zbunjeno mrmljam: „To ga čini posebnim?“

Vidi da ova čašica razgovora sa mnom uopšte neće biti baš jednostavna kako je zamislila i da ja nisam ona žena što-tupo-klima-glavom-dok-ti-baljezgaš-gluposti-i-još-ti-govori-da-si-sve-u-pravu-ma-koliko-bila-u-krivu. Izdepiliranom rukom, obikovanom na fitnes treningu u obližnjoj teretani, značajno sklanja pramen kose sa nosa. Jasno mi je da će mi sada reći nešto što treba da pomeri moj svet.

Najzad progovara: „Znaš, meni se čini da ti sediš u svom mehuru sapunice, brižljivo čuvana od kvarnih muškaraca. Ne znaš ti ništa.“ Još nisam uspela ni da zagrajim: „Mehur sapunice? Ne znam ja ništa? Kvarni muškarci? Da li je to isto što i kvarni ljudi i kvaran zub ili je to nešto potpuno novo?“ Ona nastavlja: „Danas je retkost da muškarac bude samo sa tobom i to je prilično pohvalno. Ja sam mom Petru uvek govorila da je kavaljer što ne izlazi sa drugima.“

Sedim na baštenskoj stolici baštenskog kafića i sva sreća što sedim u hladu! Ovoj veštici potrebno je vreme da svari ovakve izjave i odlučno grabi svoju metlu spremajući se za let u nepoznato. Uz to, ispijam gutljaj limunade, vođena idejom da će kiselkasti ukus voća okrepiti moja nepca i dati mi snage da prebrodim čudnovati razgovor u kome sam se nenaoružana našla.

„Zašto misliš da ga to čini kavaljerom? Nije li logično da budeš sa osobom sa kojom jesi i da veruješ osobi sa kojom si?“ bojažljivo progovaram. „Pfff! Pa ti si luđa nego što sam ja mislila“, plavokosa se sada već slatko smeje, iako mi se čini da se taj kikot graniči sa blagim napadom panike izazvanim mojom naivnošću. „Da veruješ osobi sa kojom si? Ti to meni ozbiljno govoriš?“, pita me bez trunke šale. Strahujem šta će biti ako odgovorim potvrdno, pa samo klimam glavom, nelagodno sležući ramenima.

„Nemoj da se ljutiš, ali slatko si luda.“ Ne ljutim se, mislim se u sebi, ovo meni zvuči kao neki kompliment, bokte. „Danas svi imaju one pametne telefone“, objašnjava nerazumnoj meni, „mogu da rade šta god hoće. Zato uvek treba proveravati i pozive i poruke i imenik i društvene mreže.“ Dodaje značajno: „I poruke za koje piše da su od mame, to ne deluje sumnjivo, ali to je tek sumnjivo!“

Moja ubledela savest pala je u nesvest, tako da sada njoj prinosim limunadu i nudim joj čokoladicu da se sabere dok je žvaće. Drhti, vuče me za rukav i moli da idemo. Kaže, mi ćemo se obe frapirati ako ostanemo da sedimo ovde. Ona ne razume kakvo je to poverenje ako ti njemu vršljaš po telefonu. Mislim se: „Ženo, ne razumem ni ja, ali sedim ovde i ćutim, hajde, saberi se malo, nismo balavice, ne možemo tek tako da odemo u pola razgovora.“

Nije prošlo par trenutaka, sagovornica sa kosom boje sunca mi kaže da joj je stigla poruka od Petra i da ona mora da me ostavi jer želi da se vidi sa njim. Izgrlismo se, kao da mi nije nokautirala savest i odosmo svaka svojim putem. Ona je otrčala da se vidi sa svojim dragim kavaljerom. Ja, slatko luda, ostadoh da sedim u svom mehuru sapunice.

Savest je došla sebi, pa mi uz šeretski osmeh nudi ostatak čokoladice, pevajući da mi je verovatno potrebna. Oberučke grabim parče radosti uvijeno u foliju i zamazanih usana joj govorim da moramo sebi da nađemo neku pristojnu priliku...  

Нема коментара:

Постави коментар